Leerkrachten komen geregeld met zeer diverse vragen, zowel op groepsniveau als op individueel niveau. Uiteindelijk is het geven van een antwoord op de gestelde vraag eigenlijk niet waar ze naar zoeken. Door met elkaar in gesprek te gaan ontdek je vaak de vraag onder de vraag.
Eén of meerdere leerkrachten komt/komen geregeld met vragen over het rekenen. Deze vragen komen geregeld terug omdat men hier nooit ‘echt’ mee aan de slag is gegaan. Doordat er nooit diepgang gecreëerd is, blijft de vraag steeds terugkomen. Wanneer je echt een ‘antwoord’ wil op de vraag zul je dieper moeten graven om erachter te komen waar het echt om gaat.
Door met elkaar in gesprek te gaan en de verdieping te zoeken, kom je tot de ‘echte’ vraag. Deze ‘echte’ vraag is meestal niet zomaar te beantwoorden. Om de vraag samen te verkennen en te bespreken komt men tot de kern van de vraag. Wanneer de kern helder is kunnen er doelen geformuleerd worden die gekoppeld worden aan de theorie zodat er een plan van aanpak gemaakt kan worden.
Voor informatie, vragen of het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met: