Het rekenonderwijs op de school kan altijd beter!
Stel jezelf eens de volgende vragen
Wanneer u na het lezen van deze vragen kritischer wil kijken naar het rekenonderwijs op school, kunt u contact opnemen met Cindy Nillesen van Rekenkompas. In een gesprek wordt uw vraag verkend en kan er een traject op maat samengesteld worden.
Voor informatie, vragen of het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met:
Cindy Nillesen
06-21692726
cindy@rekenkompas.nl
De school wil aan de slag met het rekenonderwijs. Hieronder ziet u een vastgesteld aanbod dat op school aangeboden wordt.
Het protocol ERWD: wat kunnen we ermee in de rekenles?
4 bijeenkomsten van 1,5 uur. Maximaal 16 deelnemers.
Bijeenkomst 1: | Protocol ERWD |
Bijeenkomst 2: | Hoofdlijnenmodel en handelingsmodel |
Bijeenkomst 3: | Drieslagmodel |
Bijeenkomst 4: | Voorbereiden van een blok/thema adhv de drie modellen |
Rekenen in groep ½: hoe ziet dat eruit?
2 bijeenkomsten van 1,5 uur. Maximaal 12 deelnemers.
Bijeenkomst 1: | De rekendomeinen met doelen in groep ½ |
Bijeenkomst 2: | Rekenen in de thema’s en hoeken |
Het voeren van een diagnostisch rekengesprek.
3 bijeenkomsten van 1,5 uur. Maximaal 6 deelnemers.
Bijeenkomst 1: | Hoe voer je een diagnostisch rekengesprek? |
Bijeenkomst 2: | Het voorbereiden van een diagnostisch rekengesprek |
Bijeenkomst 3: | Het gesprek is gevoerd, wat nu? |
'Wilt u de mogelijkheden voor uw school of team bespreken? Meld u dan nu aan voor het gratis adviesgesprek.'